24 juli 2012

24 juli

Om två veckor är det dags för inskolning på förskolan och förberedelserna är i full rulle här hemma, mest är det jag som fixar och försöker få ihop allt men det gör inget.. Det är ju jag som är utbildad förskollärare och Miki har inte så stor koll på vad som behövs!!
Igår började jag med att namna alla kläder som Kan komma att användas på förskolan, i den storlek han har nu! Resten får jag ta lite pöompö sen när han är på förskolan om dagarna!!
Idag införskaffades gummistövlar som direkt oxå fick namn och hamnade i högen med saker som ska tas till förskolan!! Insåg när jag plockade med kläder och skor och saker, att vi inte har någon jacka överhuvudtaget i stl 80 som passar honom nu!! Så måste försöka få tag i en tunn vår/höst jacka, så ska nerom till "Heléne och döttrar" - second hand barnbutiken som finns här i Svedala, i morgon för att kolla om jag får tag i någon!!

Min lilla kille börjar verkligen bli stor nu när han ska börja förskolan oxå!! Visserligen hade jag ju kunnat vänta lite med det, men vill att han ska vara ordentligt inskolad tills bebisen kommer så vi kan veta att han har det bra där och att han får träffa kompisar ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar